facebook
open

Garść dobrych rad

  Strona główna/Porady/Garść dobrych rad

Dobre rady, które ułatwią Ci odchudzanie:

  • jedz wolno i z przerwami, aby uruchomiły się fizjologiczne sygnały sytości. Zastanawiaj się czy naprawdę chcesz więcej zjeść.
  • wybieraj produkty wymagające intensywnego żucia.
  • nie popijaj jedzenia.
  • kładź sztućce na stół miedzy kęsami.
  • rób przerwy miedzy kolejny daniami.
  • zaprzestań jedzenia, gdy jeszcze odczuwasz delikatny głód i odejdź od stołu.
  • ustal sobie własny, wygodny dla Twojego trybu życia i pracy, plan godzin posiłków i przestrzegaj go. Możesz spisać go na kartce.
  • jadaj w jednym miejscu.
  • nakładaj od razu całą porcję i nie dokładaj już jedzenia. To szczególnie ważne przy tzw. "szwedzkich stołach". 
  • jeżeli przed jedzeniem jesteś bardzo głodny, napij się szklanki wody lub zjedz kawałek owocu lub warzywa.
  • nie istnieje magiczny sposób na odchudzanie. Sens ma jedynie dieta zrównoważona, na którą składają się różne grupy produktów.
  • zjadaj tylko wyznaczone porcje i nie dojadaj resztek.
  • staraj się wybierać pokarmy niskokaloryczne.
  • nie jedz tłustych kawałków mięsa oraz skóry z drobiu.
  • zamiast smażyć mięso spróbuj innych sposobów. Znacznie lepsze jest gotowanie na parze, duszenie z wodą, pieczenie na rożnie albo w folii aluminiowej.
  • ograniczaj ilość przypraw i soli.
  • kupuj i gotuj ilości produktów spożywczych zgodnie z konkretnym zapotrzebowaniem, bez nadmiaru.
  • zakupy rób wtedy gdy nie odczuwasz głodu. Kupisz znacznie mniej jedzenia.
  • kupuj tylko według przygotowanego uprzednio spisu.
  • jedzenie podawaj do stołu w pojedynczych porcjach, a nie na półmiskach. Eliminujesz w ten sposób możliwość dokładania kolejnej porcji.
  • do surówek z warzyw nie dodawaj sosów majonezowych ani śmietanowych. Lepiej sprawdzić się sos typu vinaigrette.
  • koktajle owocowe sporządzaj z chudego kefiru lub jogurtu, a nie śmietany.